Scrabble owned

Ieri citeam niste chestii legate de copii bolnavi de epilepsie (nu ma intrebati de ce…) si dau peste cuvantul urmator:

ceroidlipofuscinoza

Erm… poftim ? mi-au trebuit 30 de secunde sa pot pronunta corect, intreg cuvantul, ma simteam… „prost”, adica exista cuvinte de genul ? Nu zic ca ar trebui sa le stiu, dar simpla „maretie” a cuvintelor astora, mamut, ma sperie. Dupa am aflat ca treaba asta (cuvantul in sine) e o boala sau ceva de genul, tot nu ma ajuta dar mi-a dat o idee: asta e o boala, in lume sunt tona de boli cu nume diverse; deci sansele ca sa existe o alta boala cu un nume stupid de mare sunt destul de mari. ok deci doar trebuie sa intreb unde trebuie…

Si sa vina oamenii de la medicina si chimie. Am mai aflat ca exista asa:

  • dihidrolipoiltransacetilaza (27 caractere); care din ce am inteles eu are o treaba cu acidul lipoic… sau o chestie de genul (nu ma intrebati, nu ma acuzati, eu doar am vrut un cuvant nu si sensul lui)
  • hipoxantin-guanin-fosforiboziltransferaza (39 caractere, fara „-„); erm… prescurtat si HPRT sau HGPRT… oricum eu zic ca amandoua variante sunt ceva mai utile decat varianta „originala”. Este o enzima care are treaba cu acidul uric.
  • ciclopentanoperhidrofenantren (29 caractere); mda… chimie. dar totusi, amuzant ca trebusoara asta are un nume destul de fain (bine „porecla”  sa zicem) si anume: ” colesterol „. Dap… nu vi s-ar parea mai tare daca pe sticla de ulei in loc sa scrie ” fara colesterol „, sa vedeti „fara ciclopentanoperhidrofenantren” ?

Si „Za best” :

  • pneumono-­ultra­-micro­-scopic­-silico­-volcano­-coniosis (45 caractere, fara „-„); Poftim ? Serios la prima vedere ai impresia ca e o bataie de joc, adica are ultra, microscopic, vulcani si siliciu in denumire… e cumva vreun vulcan de marime microscopica pe baza de siliciu ?  … Nup, e o boala a plamanului.

Poate va intrebati de ce m-am chinuit sa gasesc cuvintele astea ? Adica ce ar putea fi util la astea? Tot ce fac e sa iti scurtcircuiteze creierul in timp ce incerci sa le memorezi si sa iti incurce limba cand vrei sa le citesti… Ei bine ma gandeam ca as putea sa le folosesc la Scrabble !!! Da ganditi-va cuvant de 45 de caractere? Pei bati orice dintr-un foc 😀

Cat playing scrabbleKitteh = 25p, HPRT= Game over

Bine acum ramane doar mica problema cum ca ai avea voie maxim 7 litere sa ai la un moment dat… deci un cuvant de 45 de caractere e cam greu de facut dar hei… e vorba de principiu aici 😀

Multumesc pe aceasta cale lui Bog, Edvin si Lu (defapt lui A nu tie… dar na); pentru ca m-au ajutat sa gasesc cuvintele astea.

  1. 23 August, 2009 la 4:22 pm

    le-ai scris aici ca sa nu mai dau eu la farmacie =))

    • 23 August, 2009 la 4:23 pm

      tu vroiai sa dai la farmacie ? … lol :))

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

