Prima pagină > Cugetari > Oldies but goldies

Oldies but goldies

Weekend-ul asta am plecat acasa de joi (bine un weekend prelungit). Pe cat de lung pe atat de incarcat… dar nu vreau sa va „incarc” pe voi cu problemele mele… In schimb o sa va vorbesc un pic despre batrani. Bine o anumita categorie a lor si anume „bunicii” tatari.

In fiecare vineri eu merg la moschee ( cum e la catolici / ortodoxi duminica zi sfanta asa e la musulmani vinerea). Eh si fiind acasa m-am dus la o moschee din constanta, la cin-cin (pentru cunoscatori).  Cum cu fiecare generatie care trece sunt tot mai putini „credinciosi” ( o chestie care mi se pare oarecum valabil oriunde; adica parca lumea nu mai e la fel de religioasa… nu mai tine la fel de mult la traditii si obiceiuri. „traiasca generatia coca-cola si macdonalds”); majoritatea celor prezenti erau batranei.

Acum nu stiu cum sunt alti batrani, dar tatarii va zic ca sunt niste copii 100%. Adica una doua ii vezi ca fac glume, rad unul de altul (evident glume bune nu bataie de joc). Glumele lor nu sunt „complexe” nu se intind asa mult, e un umor simplu dar bun… De exemplu unul era mic de statura si foarte cald (ma rog avea un zambet care il facea sa para o persoana foarte calda) iar cei din jur ii spuneau „Mafiotu’ „. Sau de exemplu la cand mai sunt pomeni si se aseaza populatia la masa auzi chestii de genul: ” trage mei palcinta aia aici ca X are burta mare… nu te uita ca e mic, mananca asta … , duce si acasa ” si tot felul de bancuri de genul. Chestia asta imi aduce aminte de zilele pe care le petreceam la bunica mea. Caci si acolo mergeam vinerea la moschee. tin minte ca bunicul meu era cel mai „poznas” dintre toti, pot sa zic ca ii urmez 🙂 .

V-am zis ca o sa va explic de ce imi place asa de mult sa tai trandafirii… pei motivul e usor. Bine acelasi motiv e si cauza pentru care imi plac florile in general. Bunicul meu m-a invatat sa cum sa tai trandafirii; e printre putinele chestii care mi-au ramas de la el, chestii care imi aduc aminte de el. Asta, spiritul ironic si locul lui de langa soba… atat mai am de la el.

Old man teaching his grandson how to play chess

Categorii:Cugetari Etichete:, , , ,
  1. 7 Aprilie, 2009 la 11:33 am

    te invidiez pt k ai inspiratie mereu:))

  2. HUNCHIAR
    8 Mai, 2009 la 11:53 pm

    sper ca nu mai mergi la cin cin astia o sa distruga geamia Hunchiar . deja nu mai avem liniste din cauza constructiei care o fac langa geamia cand ne rugam

    http://www.hidro-construct.ro/Constanta%20…Portofoliu.html

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

