Prima pagină > Cugetari > Blog vs Jurnal

Blog vs Jurnal

Vorbeam sambata seara cu Miruna despre diferentele dintre un jurnal si un blog.  Intrebarea era ce alegem fiecare (intrebare pe care o regasiti si in poll, cu ocazia asta folosesc si eu pentru prima oara PollDaddy). In timp ce eu „veneram” blogul, ea era adeptul clasicului jurnal.

Acum, voi incerca sa va corup, pe principiul: „join the dark side,… we got cookies”. De ce un blog si nu un jurnal? Din mai multe motive, un blog este tot un jurnal, dar este un jurnal electronic, accesibil tuturor. Cand zic tuturor, chiar asta zic, absolut oricine poate sa iti citeasca „jurnalul”, de la sora ta mai mare enervanta sau fratele tau mai mic agasant, pana la un seic din Arabia Saudita. Aparent asta este motivul pentru care multi utilizatori ai jurnalului il invoca. Ei afirma ca un blog nu mai este la fel de intim, corect dar incomplet… Sunt de parere ca pe un blog nu poti scrie absolut orice, dar poti scrie aproape orice; blog-ul meu este un bun exemplu, am scris mult despre mine, despre crezurile mele si nu vad cum m-a afectat in vreun fel (negativ zic). Totodata faptul ca „iti impui” sa scrii lucruri despre tine implica conceptul de a fi sincer atat cu tine cat si cu cei „din jur” (metaforic vorbind cei „din jur” sunt cei care iti citesc blog-ul).  Lucru care mi se pare bun caci iti cladesti o personalitate, sau ti-o intaresti pe cea curenta.

In continuare un jurnal mi se pare mai greu de intretinut decat un blog, caci la un jurnal ai acea frica constanta ca „daca imi gaseste cineva jurnalul,… vai nuuuu sa il ascund cat mai bine”. Si sincer, mereu aveti o sora sau un frate (parinti nu pun caci acolo situatia e mult mai „grava”) care mereu va va gasi jurnalul, imlicit nu va rezista tentatiei de a il deschide; analog grecilor cu cutia Pandorei, numai ca aici singurul care are de suferit sunteti voi, ma rog intr-o oarecare masura si cel care a deschis se va alege cu o mana rupta sau un ochi vanat… dar in principiu cel „ranit” mai mult, mai bine zis mai adanc sunteti tot voi.

Am si eu un frate care imi citeste blogul, am prieteni am si amici (am zis amici pentru a sublinia faptul ca nu sunt asa de „apropiat”), am pana si oameni cu care nu m-am putut intelege care mi-au admirat blogul si m-au felicitat pentru efortul depus, pentru timpul investit. Asta e si ideea cu un blog, elimina frica de a fi „descoperit”, frica ca va vedea lumea cine esti cu adevarat; desi sincer nu inteleg de unde aceasta frica, adica nu inteleg rostul ei, daca tot vrei sa fii sincer… de ce sa fii sincer doar cu tine? restul nu merita sa stie cine esti ?

Un blog mi se pare mai accesibil, caci in zilele de azi hartia + creionul B2 (desii erau „zei” acum cativa ani) sunt demodati… internet-ul este, sincer, viitorul. E mult mai usor, si mai practic sa scrii intr-un blog, caci poate sta oricine langa tine in timp ce te „confesezi” unui lector virtual, caci fie il citeste acum fie cand il termini este acelasi lucru… acelasi lucru din punctul meu (ca si „blogger” amator) de vedere. Chiar vei fi apreciat mai mult… adica ai un sentiment cand esti admirat, cand cineva asista la „actul creatiei” (unde tu esti creatorul). Pe cand cu un jurnal …. cati dintre voi nu v-ati asigurat de 3 ori ca sunteti singuri in camera daca nu in toata casa? , cati nu ati inchis usa?, cati nu ati stat pana la ore tarzii ca sa puteti scrie cateva randuri?

In fine, sper ca m-ati inteles… si sper sa va lasati si voi o opinie 😉 (imi place ca intr-o discutie sa participe ambele parti (presupunand ca in discutie participa doar 2 persoane) )

Categorii:Cugetari Etichete:, ,
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

