Prima pagină > Cugetari, Un subiect mai delicat > „Live strong” „Live long” „Traieste independent”

„Live strong” „Live long” „Traieste independent”

Ma uitam cu Costi, unul din cei trei muschetari (colegi) de camera la un stand-up comedy al lui Chris Rock mai exact la  ” Never Scared „. Ce mi s-a parut foarte interesant a fost o afirmatie a lui, „When you meet someone, you don’t meet him, you meet his representative”

Gandindu-ma mai bine afirmatia este valida si pentru oamenii secolului XXI. Oameni care, daca luam in considerare evolutia intelectului uman, ar trebui sa fie un grup imens de persoane unice. Unice in sensul ca fiecare dintre noi are ceva diferit, oricat de infim, oricat de greu de observat, fiecare are „ceva” care il diferentiaza de ceilalti. Dar totusi aceasta idee, ca sa ii zic asa, este doar teorie, „azi” oamenii incearca sa se uniformizeze. Multi incearca din rasputeri sa dea impresia ca sunt „cineva”, insa acest tel este comun multor alte persoane, astfel acel tel devine banal si toti cei care incearca sau au ajuns sa poarte respectiva masca sunt considerati niste penibili, banali si plictisitori.

Ce incerc eu sa spun aici?… Fiti ceea ce sunteti, nu ceea ce vedeti la televizor, nu ceea ce ati auzit de la prieteni, nu incercati sa fiti acel macho din club care era inconjurat de 3 pitzi, nu incercati sa fiti Clint Eastwood caci l-am vazut si eu, si cei pe care incercati sa ii impresionati (?) si chiar nu simt nevoia sa vad o copie ieftina a lui.

Fiecare este interesant, fiecare persoana are ceva atractiv, fiecare dintre noi are ceva care il defineste, il face unic in felul lui. Impedimentul e mentalitatea contemporana, tendinta de a copia stilurile; de ce trebuie sa mi se impuna un anumit stil de viata? De ce nu as putea trai cum cred eu, si cum vreau eu… (evident in limitele „bunului simt”) De ce trebuie sa ne ascundem identitatile in spatele unor masti ? Care este problema cu aceste masti(?)… tot purtand o masca, in tot mai multe momente din existenta ta… ei bine respectiva masca se lipeste pe fata si iti pierzi personalitatea ,ramai o masca, incapabil sa arati cine esti cu adevarat.

De ce oamenii depind atat de mult de opinia altora ? De ce este asa greu sa fii tu insuti ?.. Defapt intrebarea buna e de ce le e frica oamenilor sa fie cine sunt ? Frica de a nu fi batjocorit este un factor determinant, frica ca in momentul in care esti tu, lumea te va privi ciudat, te va batjocori si vei ajunge un renegat social. Dar nu inteleg de ce conteaza ce crede acea „lume” ? Invatati sa fiti independenti de opiniile celorlalti, sa nu traiti pentru altii, traiti pentru voi. Nu zic ca nu trebuie sa ai prieteni sau ca trebuie sa fii un individualist, incercati sa aveti un anturaj la fel de libertin ca si voi, ce vreti sa aveti 100+ prieteni care nu au pic de personalitate, cel putin nu o personalitate proprie sau sa aveti o mana de oameni care sunt toti unici, niste oameni care au cu adevarat un caracter puternic ? Ce-i drept astfel de oameni sunt rari, dar sa ai un astfel de prieten merita tot efortul necesar ca sa il cauti.

Ce mi se mai pare important este sa fii independent in general, atat din punct de vedere financiar (lucru evident zic eu…), fata de opiniile celorlalti (cum am zis si mai sus) dar si din punct de vedere sentimental. Nu vreau sa ma intelegeti gresit, nu ma refer la faptul ca nu trebuie sa iubesti, sau ca nu trebuie sa simti ceva mai adanc pentru cineva anume… Nu stiu cum sa va explic, sa ma fac inteles 😐 ce zic eu poate vi se pare ciudat, caci afirm doua lucruri contradictorii; sa fii independent sentimental dar sa si iubesti.  Sper sa ma intelegeti caci sincer chiar nu stiu cum sa va explic. Si eu cand am auzit prima oara aceasta idee mi s-a parut o prostie, o ciudatenie mai bine zis … insa cu timpul am inteles sensul ei, si sper ca si voi veti intelege 🙂

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. 7 Martie, 2009 la 2:20 am

Lasă un răspuns

