Scoala lui Ado(r)mnitei

Citeam in presa cum luni, cu ocazia inceperii anului scolar, nenea Cristian Adomnitei… ala cu masca de nu stia cate stele are steagul UE, alaturi de primarul judetului Iasi au fost in vizita la Colegiul Mihai Eminescu din Iasi. Pana aici totul parea a fi o pura campanie de publicitate, avand in vedere ca nea’ Cristi va candida anul acesta si sunt sigur ca pentru el asta si era.

Nea’ Cristi…. concediati-va PR-ul…. adica, povestea aia, nu prea…. . Mai exact „domnisorul” nostru si-a inceput discursul in fata saracilor copilasi cu o „poveste” : „Deci, a fost odata ca niciodata, demult, demult, da, cand oamenii nu aveau copii asa frumosi si destepti ca voi, care sa vina la scoala si sa invete, sa citeasca si sa scrie, da?, a fost un imparat, un imparat batran bun si bland pe care-l chema Amiaza Imparat. Si acest imparat avea trei fete…” …. Poftim? … Amiaza Imparat ? Ahhh il stiu era var de mama cu Amurg Imparat si cu Regele Neatza. Da’ nu cumva Amiaza Imparat era stramosul tau ? Adica si el era imparat, ca si tine numai ca el era imparat peste pamanturi,palate, armate, oameni si altele iar tu imparat peste pamanturi, palate si un sistem educational infantil tinut la coltul de rusine si batut la „poponet” zilnic, … asta cu amiaza nu stiu de unde a iesit dar presupun ca are o explicatie :). Ma rog, ignorati inceperea cu „deci”… omul a venit pentru voturi nu pentru a parea mare orator.

In continuare, daca „aperitivul” nu a fost destul de incitant nea’ Cristi ii intreaba pe saracii copiii tremuranzi si plictisiti de povestea de 2 lei spusa mai devreme, :

(–> = Cristian Adomnitei / -> = copilasii draguti :))  )

–>Copii, voi stiti cine este domnul de langa mine?

->Da…

–>Cine-i?

->Dom’ primar…

–>Cine vrea sa se faca primar? Nu vrea nimeni… Toti? Ca sa stiti, ca sa va faceti primari, ce trebuie sa faceti? Cine stie?

->Trebuie sa invatam…

–>Bravo.

Hai ca la asta cu primaru am ramas ” | |  „…. Va dati seama cati primari vom avea in ~ 20-25 de ani ? Vom avea primari de sector in comune cu 10.000 de locuitori :)).  Sunt „convins” ca din sutele de copii prezenti multi… dar multi vor refuza sa se faca „pompier” – ca sa salvez matzele din copaci/ „politai” – ca sa bat lumea cu bulanu’ si ca sa imi las burta / „profesoara” – ca imi plac copii / ” shakira” …. no comment :))  si vor dori sa ajunga primari….  Despre toti acesti dornici de a sta pe un scaun „pufos” 4 ore pe zi si in rest sa mearga sa petreaca prin cluburi.. sa mearga la neptun sau sa faca o „escapada” la munte ca na.. e grea treaba de primar, sunt absolut convins ca vor si invata pentru a ajunge primari, adevarul ca avem si cele mai bune exemple 🙂 :

Mazare al nostru :”Eu nu am fost un elev silitor si intotdeauna am stat in ultima banca”

Suvita prezidentiala  a recunoscut in 2005 la deschiderea anului scolar in fata copilasilor ca el nu a fost silitor si ca nu s-a omorat cu cartea.

Ludovic , Wild Guitars, Orban :  „Eu am fost un copil mai nabadaios. Marturisesc ca am chiulit de la teza la fizica in clasa a X-a si am avut nota scazuta la purtare in clasa a XI-a”

Si in final preferatul meu… dovada vie,pe persoana fizica, ca acei copii nu trenbuie sa deschida manualul de matematica sau gramatica Marean Vanghelie care a fost, ieste, si va fiiii…. pana o muri Amiaza Imparat.

Spre final, pentru a lasa o impresie de superioritate intelectuala pierduta de cand cu steguletul UE,

Nea’ Cristi :”De anul acesta sunteti colegiu. Este vreun elev capabil sa-mi spuna care e diferenta, macar una, dintre liceu si colegiu? E o discutie interactiva… Un elev… Asa ma gandeam si eu… Hai sa va spun..”

OOOKKKKkkk….. credeti ca diploma va  fi cu 1 gram mai grea daca unitatea absolvita e liceu sau colegiu? Da ar fi posibil ca „liceu” are mai putine litere decat „colegiu”… deci se consuma mai putin tus, teoretic se poate :))   In plus conteaza liceul pe care il absolvi ? Dupa mine conteaza facultatea… dar nici aceea nu este „Sfanta” ma refer nu la o facultate unde se intra pe dosar si vine gicu din Gicutii de sud cu 10 pe linie, el fiind cioban veritabil de altfel, „luand” astfel locul unui elev care a studiat totusi intr-un liceu de oras, cu un oarecare prestigiu. Ma refer la o facultate unde trebuie sa dai un examen de admitere, UniBUC, ASE sau Poli .. astea sunt mai decente in sensul ca isi triaza studentii.. chiar daca si peste astea un plic umplut cu un „2” si trei de „0”  (imi iau amenda de la CNA :)) ) are un efect magic de a lua mintile, temporar, conducerii facultatilor.

Acest post, ca si multe altele care il vor urma, este doar un pamflet… si trebuie luat ca atare.

  1. 17 Septembrie, 2008 la 9:36 am

    Pe asta mi-am savurat eu micul dejun de la ora 1. Genial. A fost o lectura inspirata si inspiranta. Acuma ma duc sai montez becu la bunica. 😀 Pamflete fate primar!

  2. Mindbender
    17 Septembrie, 2008 la 9:56 am

    Realitatea crunta … suntem condusi de prosti care se dau destepti. Asa va fi mereu pana cand nu punem piciorul in prag

  3. Nicutza
    17 Septembrie, 2008 la 10:50 am

    Blogul tau abia s-a nascut si i-ai facut la publicitate :)) Te gasim si pe gooooooooogle :D:D

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

